Prin practicarea organizată și sistematică a Educației  Fizice, se îmbunătățește potențialul biologic al omului

Autismul nu este o boală. Spun aceste lucruri și din experiența care o am la școlile unde lucrez, unde mă întâlnesc zilnic cu aceşti copii şi unde lucrez cu ei.

Mişcarea fizică folosită ca terapie prin crearea de diverse trasee utilitar-aplicative conform posibilităților motrice și capacității de efort a fiecărui copil ajută la dezvoltarea copiilor pe toate palierele de dezvoltare. Susţinerea fizică şi emoţională a copiilor în timpul terapiei îi ajută pe să se deschidă, să fie siguri pe ei şi, nu în ultimul rând, pentru a-i scoate din “zona de confort”. În funcție de ceea ce-i place copilului, lucrăm împreună la dezvoltarea/educarea calităților motrice (exemplu: viteza), consolidarea deprinderilor și priceperilor motrice.

Prin utilizarea acestor metode, se pot observa fricile care îi ţin “închişi“ pe copii şi care le limitează în felul aceasta orizontul de a se deschide către tot ce înseamnă viaţă, iubire şi empatie.

Ca dotări pentru terapie dispunem de o sală de educație fizică și sport, materiale cu care se lucrează si care sunt variate, începând cu cele clasice (lada de gimnastică, bănci de gimnastică, șpaliere, saltele, mingi) şi terminând cu alte materiale sportive care se folosesc la competiţii.

Cosmin Prisacariu / profesor de educație fizică și sport

Cosmin Prisacariu

profesor de educație fizică și sport

Rezultatele apar atunci când “semeni” iubire. Și tot ele, rezultatele, vin din interiorul copilului. Noi ca profesori, terapeuți, psihologi, coordonatori etc și dvs ca părinți suntem ca “intermediari”, “conductori de energie pură” pentru ei și viceversa. De aceea e bine să-i acceptăm că sunt diferiţi şi să le oferim iubirea de care au atâta nevoie.

Pace, lumină şi iubire!!!